Mejibray SHOXX vol. 227 interjú
Az interjú 2011. júniusában készült! A banda 2011. szeptemberében fejezte be a az első, sikeres előzenekar nélküli turnéját. Ezen a turnén Ippu már nem szerepelt a színpadon. Az interjút, az akkor december 7-én megjelenő "Slivers.exe"-ről így a négy taggal készítették: Tsuzuku (ének), MiA (gitár), Koichi (basszus) és Meto (dob).
Kérdező (K): Az első mini album (Slivers.exe) milyen koncepció köré épül?
Tsuzuku: Nem mondhatnám, hogy elvi, sokkal inkább lírai. Mind az öt szám szerelmes dal. Nem biztos, hogy azt gondolhatjátok, hogy azok, de a dalszövegeket alapvetően szerelmes daloknak írtam. Talán egy kicsit pszichotikusak.
MiA: Az irányadó dal, a "Sliver" követi a "Karma -gareki no mantichoras-" és a "KILLING ME" áramlási irányvonalát. Azt lehet mondani, hogy ezeknek a daloknak sikerült létrehoznia a Mejibray-t, mint bandát. Ami eltér, azaz intro és a dallamos kórus, ami a Mejibray-ra mutat, mint mi most.
Tsuzuku: A 'Sliver' egy élőlény, a mágia összegyűlése, aki, amikor egyedül van gyenge, védekezésre használja az erejét; de, ha csapatban van, akkor nő a teljesítménye (ereje) és védelmezi a csapat többi tagját. A dalszöveg, amit írtam ötvözi a valós oldalát az emberi személyiségnek, és az erősebbé válást valakiért, akit szeretünk.
K: Éreztem a frissességet a ritmusban, a második számnál, a "CRAZED BRAIN"-ban.
Koichi: Ez a dal kihívás volt. Három basszus szóló halmozódik a B dallamban. Nem tudtam semmit sem játszani a basszeron, de aztán megpróbáltam szintin és dobon.
Meto:...........
Koichi: Meto játszotta a 'Sliver'-t, és a 'DISTANCE.EXE'-t, és használt hozzá "rototoms"-t (Bocsi a magyar nevét nem tudom. Szóra kattintva kihozza a képet, amire gondoltak.) Úgy tűnt, ő változtatta meg a "tom-tom"-ot a többi három dalban is. Azt mondta, hogy kellett egy mély "tom-tom" hang.
Tsuzuku: A mozdulatai a dobolás közben, a kórussal valami abszurdan aranyos. Nem vagyok biztos benne, de ez ugyanúgy élő dolog. Nekem ez a kedvencem Meto mozdulataiban (nevet).
MiA: Úgy gondolom, az intro tényleg nagyon szórakoztató, mert tele van gyorsasággal és a váltakozó ritmusok a közepén felhalmozódnak.
K: A “Kore wo izon to yobu nara” az a dal, ahol a ritmus szekció döntő az előrehaladásban.
Koichi: Igen! Azt hiszem, ez egy igazán avantgárd dal, mert az A dallam nem más, mint a basszus és a dob. Én játszottam ezt, hogy a dallam átadhassa a basszust.
Meto:.........
Koichi: Az "Izon~" jó! Ez az a dal, ahol a legtöbb érzelem van a dobokban, mondta végül sírva. Úgy tűnik Meto különösen szereti a végén a lassú áttűnést.
MiA: Az introban van hat gitár rész, és emiatt kiegyensúlyozott és megőrzi az összhangot. Azt hiszem, kiderült, hogy a gitár teremti meg a légkört a dalban, anélkül, hogy túl sok lenne.
Tsuzuku: Én nem igazán akarom, hogy megvitassák a dalszövegeim tartalmát, de azt hiszem, ha van elég időd és elolvasod, akkor biztosan megérted. Ez nem kitaláció. Azt akartam, hogy ez a dal valódi érzelmeket közvetítsen. tehát, befejeztem a végső megbeszélést ezen a felvételen.
K: Szeretem a "Baby Crossing"-ot. Progresszív hangzású. A "síró" gitár rész tényleg nagyon nagy!
MiA: Ez azért van, mert a kórus mellett van egy 32 báros gitár szóló (nevet). Ez volt szem előtt ebben a szólóban (nevet). Ez az egyetlen dal, ahol nyugtalan voltam az egész nüánsz kiválasztása alatt.
Tsugaru Kaikyo Fuyugeshiki
Tsuzuku: Nem akartam a kórusba hamar csatlakozni, azt akartam, hogy a felhalmozott érzelmek kitörjenek. Így, csináltam egy kompozíciót, mint ez. Egy zseniális kompozíciót.
MiA: Na, de őszintén, mert Tsuzuku-kun csinálta ezt a dalt. Úgy érzem, képes volt megmutatni, önmaga egy új oldalát.
Koichi: Volt egy kis problémám, hogyan fogom hozzátenni a basszus részt ehhez a számhoz, anélkül, hogy tönkretegye a hangulatot. Hogy a mély basszus átadhassa helyét a gitárnak. Nyugtalan voltam végig a legkeményebb basszus felvételek alatt, miközben a gondolataimban az fogalmazódott meg, hogy képes voltam igazán gyönyörűen játszani.
Meto:........
Koichi: Meto az mondta, hogy nagyon izgatott volt, hogyan ábrázolódik ki az egész a dobokkal, amikor megkapta a demót. Felduzzad, eh? Fe, felduzzad?! Meto, jó szót használok? Nos, rendben... Úgy tűnik ez volt a célja a felduzzadó dobokkal. Úgy tűnik, mintha azáltal, hogy ilyen komplexen mozog, azzal tette kiemelkedővé ezt.
Tsuzuku: Tetszik ez a szó, hogy duzzad (nevet). Pozitív érzéseket írtam a 'Sliver'-ben, de ha éled az életed, akkor szerzel különféle tapasztalatokat. Amikor az utolsó dalt írtam, a 'DISTANCE.exe'-t, akkor azt éreztem, hogyan lehet soha nem érezni a boldogságot, ha valami a számodra elérhetetlen.
Azt hiszem, ezen a CD-n keresztül ki tudtam fejezni, mit is jelent élni.
MiA: Én kiütöttem a gitárt ebben a számban. Kiderült, hogy egy dal, hogyan tudja kiemelni a Mejibray egy részét; hogy lett ez a tengely, a "megbecsülés dallama, mindeközben a háttér hangzás teljesen heavy".
Az első koncert december 16-án lesz, bejelentést fogunk tenni, ezért kérlek, gyere el!
Forrás: mejibraypoland
Egy kis plusz infó a kislemezről, amiről az interjú szólt:
CD
1. Sliver
2. CRAZED BRAIN
3. Kore wo izon to yobu nara
4. Baby Crossing
5. DISTANCE.exe
Ennek van egy második kiadása is, amin 7 szám található
CD
1. Sliver.exe -SE-
2. Sliver
3. CRAZED BRAIN
4. Kore wo izon to yobu nara
5. Baby Crossing
6. DISTANCE.exe
7. Sliver.exe Bonus
Forrás: Megazenoct-kei
További infók twitteren, youtubeon és a hivatalos oldalukon.
Mia: twitter, blog és instagram.
Tsuzuku: blog.
Koichi: instagram, twitter és blog.
Meto: blog.